Her er der en del oplysninger, som kan være meget nyttige. Hvis der er spørgsmål, så læs venligst de mest stillede spørgsmål herunder. Er der ikke svar på dit spørgsmål, så sendt en mail her fra siden og vi vil svare så hurtigt som muligt.

  • Der var 2866 deltagere i 2018
  • Prisen inkluderer ulykkesforsikring
  • Kortet er billet til "Konfien"
    og bybusserne i Esbjerg by
  • Vi forventer over 50 aktiviteter i 2019

Oftest Stillede Spørgsmål / FAQ

HERUNDER KAN DU FORHÅBENTLIGT FINDE SVAR PÅ DIT SPØRGSMÅL !!

Er dette ikke tilfældet, så skriv venligst en mail til os.

1. HVORFOR ER DER IKKE BLÅ MANDAG d. 29. april og 6. maj 2019 ??

Prognoserne viste, at minimums antallet på 400 mulige konfirmander fra Billund, Esbjerg, Varde og Vejen kommuner ikke kunne nås for disse to dage.
Kirkerne/præsterne har planlagt konfirmationerne efter 2 forhold, nogle sogne i forhold til påsken og andre i forhold til kalenderen. Dette bevirker at der er stor forskel, fra år til år, hvor mange konfirmander der er til de enkelte BLÅ MANDAGE.

Ligeledes er der mange steder hvor der er uoverensstemmelse mellen skoledistrikter og sogne. Dette bevirker at, der er skoler som har op til 7 forskellige konfirmationsdage i samme klasse og derfor har flere kommuner/områder lavet én følles BLÅ MANDAG, så vores prognose tal for disse 2 dage er et maksimum antal.

Det kan bl.a. nævnes at:

  • At en lille gruppe konfirmander til aftenfest er langt fra optimalt.
  • Der vil være flere arrangører end konfirmander, da vi forventer omkring 50 aktiviteter og aktiv medvirken fra ca. 300 personer ved de forskellige aktiviteter og tilbud.
  • Vi har frivillige/foreninger og virksomheder, der bruger ret så store ressourcer
    (både tid / økonomi /feriedage) for at give konfirmanderne en god dag - nogle har meldt tilbage at det ikke er tilfredsstillende at stille med ressourcer/mandskab for en lille gruppe.

Ovenstående bevirker at det absolutte minimums planlægnings deltagerantal ikke er nået (pr. 1 september. 2018) for d. 29. april og 6. maj 2019.

Ovenstående er årsag til at der ikke kan arrangeres ESBJERG BLUE ACTION CARD på disse dage.

VI BEKLAGER DENNE UDVIKLING OG KAN DESVÆRRE KUN HENVISE TIL DE ØVRIGE BLÅ MANDAGE MED ESBJERG BLUE ACTION CARD.

2. HVEM KAN / SKAL BESTILLE KORTET ??

Vi anbefaler at man undersøger i klassen hvem der gerne vil holde BLÅ MANDAG i Esbjerg og BESTILLER KLASSEVIS, så der ikke kommer til at "mangle" en eller flere elever.

Herefter aftaler forældre / lærer / forældreråd etc. hvornår og hvem der koordinerer indsamling af penge samt oplysninger (navn, fødselsdata og mobiltelefon nr. og evt. e-mail adresser) på alle eleverne.

BEMÆRK VENLIGST AT DER KUN KAN BESTILLES ÈT KORT PR. PERSON!!
En evt. dobbelt booking vil blive annuleret og ikke refunderet!
(Dog først efter fortrydelsesfristens udløb)

Når dette er gjort, så bestilles ESBJERG BLUE ACTION CARD her på hjemmesiden under "TILMELD DIG HER"

3. HVORDAN BETALES ESBJERG BLUE ACTION CARD ??

Når tilmeldingen, i vinduet "TILMELD DIG HER" er gennemført vil du få en liste over de tilmeldte elever. Når du klikker på OK, så ledes der videre til betalingsmodulet.

Her er der mulighed for at vælge betalingsform.

Enten med:

  • DANKORT (KUN dankort), - OBS IKKE Mastercard eller Debet og andre kort!
  • FI indbetaling (bankoverførsel)

Når betalingen ER gennemført, så vent venligst mindst 5 sek. før betalingsvinduet lukkes - selv om du får en returmelding på at betalingen ER gennemført (der kan gå nogle sekunder fra at NETS har registreret betalingen og til vi får en godkendelse)

Herefter fremsendes en kvittering direkte til den benyttede E-mail adresse med påtegningen IKKE BETALT og når betalingen er godkendt/gennemført, så modtager der en kvittering med påtegnelsen BETALT.

I kvitteringen er der et link (lang blå linje) som linker direkte til DIN ordre i databasen.

OBS !!!! Der kan gå op til 6 døgn før beløbet for din ordre bliver trukket på DANKORTET
(Vi dobbeltkontrollerer alle ordre manuelt, før beløbet trækkes på dankortet)

4. HVAD KOSTER DE ENKELTE "BETALINGSAKTIVITETER" ??

ESBJERG BLUE ACTION CARD 2019 har nogle aktiviteter som koster en "BLÅ PRIS" og over 3/4 af ALLE aktiviteterne er GRATIS/INKLUDERET med ESBJERG BLUE ACTION CARD 2019

Priserne på de enkelte aktiviteter, som koster en "BLÅ PRIS" er ikke endeligt fastlagt d.d.

Prislejet er fra 5 kr. til 95 kr.

(Evt. Helikopterflyvning dog 400-500 kr)

Det er muligt at benytte de 3 dyreste aktiviteter, købe ESBJERG BLUE ACTION CARD (Inden 31/12 2018) og købe en Burger/pizza el. lign for i alt omkring 600 - 700 kr.
(Helikopterflyvning dog undtaget)

Priserne står i PROGRAMMET som bliver udsendt direkte til skolerne ca. 14 dage før den BLÅ MANDAG. Samt i "BLUE PLANNER" som deltagerne kan benytte, når de har modtaget kortet

5. HVEM MODTAGER KORTENE / "BILLETTERNE" ??

Vi sender KUN kort direkte til SKOLERNE! Dette grundet at der tidligere var en del forældre, som bestilte flere kort til deres datter/søn eller venner. Dette gav flere ULOVLIGE UDEBLIVELSER (pjækdage) fra skolerne.

Derfor sender vi kun til skoler evt. institutioner.

6. HVORNÅR MODTAGER KONFIRMANDERNE "BILLETTERNE" ??

Vi udsender kort, brochurer og kuponhæfter ca. 14 dage før den aktuelle BLÅ MANDAG direkte til skolerne. Årsagen hertil er at, da vi tidligere udsendte materialerne ca. 3 uger før den aktuelle BLÅ MANDAG, så oplevede vi at mange deltager havde forlagt/glemt/mistet mistet kortet.

Derfor udsendes/leveres materialerne direkte til SKOLERNE ca. 14 dage før den aktuelle BLÅ MANDAG

 

Har du andre spørgsmål, så kontakt os meget gerne på "KONTAKT OS"
eller SSP-Konsulent Morten List Christensen på 27 24 11 28