Her er der en del oplysninger, som kan være meget nyttige. Hvis der er spørgsmål, så læs venligst de mest stillede spørgsmål herunder. Er der ikke svar på dit spørgsmål, så sendt en mail her fra siden og vi vil svare så hurtigt som muligt.
- Der var knap 1500 deltagere i 2022
- Prisen inkluderer ulykkesforsikring
- Kortet er billet til "Konfien"
og bybusserne i Esbjerg by - Vi forventer op til ca. 50 aktiviteter i 2023
Oftest Stillede Spørgsmål / FAQ
HERUNDER KAN DU FORHÅBENTLIGT FINDE SVAR PÅ DIT SPØRGSMÅL !!
Er dette ikke tilfældet, så skriv venligst en mail til os.
1. HVORFOR ER DER IKKE BLÅ MANDAGE d. 17. april, 24. april 1. maj og 15. maj I 2023.
Prognoserne viste, at minimums antallet på 350 mulige deltagere fra Esbjerg, Varde og Vejen kommuner ikke kunne nås for disse tre dage.
Kirkerne/præsterne har planlagt konfirmationerne efter 2 forhold, nogle sogne i forhold til påsken og andre i forhold til kalenderen. Dette bevirker at der er stor forskel, fra år til år, hvor mange elever der er i konfirmations årgangene på de enkelte BLÅ MANDAGE.
Ligeledes er der mange steder hvor der er uoverensstemmelse mellem skoledistrikter og sogne. Dette bevirker at, der er skoler som har op til 7 forskellige konfirmationsdage i samme klasse og derfor har flere kommuner/områder lavet én fælles BLÅ MANDAG, så vores prognose tal for disse 2 dage er et maksimum antal.
Det kan bl.a. nævnes at:
- At en lille gruppe deltagere til aktiviteterne og aftenfest er langt fra optimalt.
- Der vil være flere arrangører end deltagere, da vi forventer omkring 40 - 50 aktiviteter/tilbud og aktiv medvirken fra ca. 200 - 250 personer ved de forskellige aktiviteter og tilbud.
- Vi har frivillige/foreninger og virksomheder, der bruger ret så store ressourcer
(både tid / økonomi /feriedage) for at give deltagerne en god dag - nogle har meldt tilbage at det ikke er tilfredsstillende at stille med ressourcer/mandskab for en lille gruppe.
Ovenstående er årsag til at der ikke kan arrangeres ESBJERG BLUE ACTION CARD på disse dage.
VI KAN KUN HENVISE TIL DE ØVRIGE BLÅ MANDAGE MED ESBJERG BLUE ACTION CARD.
Dette giver også fordele, bl.a.:
- Deltagerne på skolen kan delstage samlet på én fælles Blå Mandag - derved bliver der kun én "hævdvunden pjækdag" - da Blå Mandag ikke er en godkendt forsømmelse.
- Deltagerne vil så få en pause mellem 2 store dage i deres ungdom og derved bedre kunne nyde konfirmationen og glæde sig til Blå Mandag.
- Erfaringerne har vist at vi har haft en del meget trætte deltagere sidst på deres Blå Mandag, da mange har været i gang i flere dage i forbindelse med selve højtiden og festen dagen før Blå Mandag.
2. HVEM KAN / SKAL BESTILLE KORTET ??
Det er forældrene der skal bestille kortet under menuen "TILMELDING"
Linket på hjemmesiden fører over til ungdomsskolens hjemmeside, hvor tilmeldingen foretage.
BEMÆRK VENLIGST AT DER KUN KAN BESTILLES ÈT KORT PR. PERSON!!
3. HVAD KOSTER DE ENKELTE "BETALINGSAKTIVITETER" ??
ESBJERG BLUE ACTION CARD 2023 har nogle aktiviteter som koster en "BLÅ PRIS" og ca. 3/4 af ALLE aktiviteterne er GRATIS/INKLUDERET med ESBJERG BLUE ACTION CARD 2023
Priserne på de enkelte aktiviteter, som koster en "BLÅ PRIS" er ikke endeligt fastlagt d.d.
Prislejet i 2022 var fra 5 kr. til 95 kr. - Der kan komme prisstigninger i 2023 grundet inflationen m.m.
(Evt. Helikopterflyvning dog 400-500 kr)
Det er muligt at benytte de 3 dyreste aktiviteter, købe ESBJERG BLUE ACTION CARD 2023 (Inden 31/12 2021) og købe en Burger/pizza el. lign for i alt omkring 600 - 700 kr.
(Helikopterflyvning dog undtaget)
Priserne står i PROGRAMMET som bliver udsendt direkte til skolerne ca. 14 dage før den BLÅ MANDAG. Samt i "BLUE PLANNER" som deltagerne kan benytte, når de har modtaget kortet
4. HVEM MODTAGER KORTENE / "BILLETTERNE" ??
Vi sender KUN kort direkte til SKOLERNE! Dette grundet at der tidligere var en del forældre, som bestilte flere kort til deres datter/søn eller venner.
Dette gav flere ULOVLIGE UDEBLIVELSER (pjækdage) fra skolerne.
Derfor sender vi kun til skoler evt. institutioner.
5. HVORNÅR MODTAGER DELTAGERNE "BILLETTERNE" ??
Vi udsender kort og brochurer ca. 14 dage før den aktuelle BLÅ MANDAG direkte til skolerne. Årsagen hertil er at, da vi tidligere udsendte materialerne ca. 3 uger før den aktuelle BLÅ MANDAG, så oplevede vi at mange deltager havde forlagt/glemt/mistet mistet kortet.
Derfor udsendes/leveres materialerne direkte til SKOLERNE ca. 14 dage før den aktuelle BLÅ MANDAG
Har du andre spørgsmål, så kontakt os meget gerne på "KONTAKT OS"
eller SSP-Konsulent Morten List Christensen på 27 24 11 28