Her er der en del oplysninger, som kan være meget nyttige. Hvis der er spørgsmål, så læs venligst de mest stillede spørgsmål herunder. Er der ikke svar på dit spørgsmål, så sendt en mail her fra siden og vi vil svare så hurtigt som muligt.

  • Der var 2744 deltagere i 2017
  • Prisen inkluderer ulykkesforsikring
  • Kortet er billet til "Konfien"
    og bybusserne i Esbjerg by
  • Vi forventer over 50 aktiviteter i 2018

Oftest Stillede Spørgsmål / FAQ

HERUNDER KAN DU FORHÅBENTLIGT FINDE SVAR PÅ DIT SPØRGSMÅL !!

Er dette ikke tilfældet, så skriv venligst en mail til os.

1. HVORFOR ER DER IKKE BLÅ MANDAG d. 9. og 16. april 2018 ??

Prognoserne viste, at minimums antallet på 400 mulige konfirmander fra Billund, Esbjerg, Varde og Vejen kommuner ikke kunne nås for disse to dage. Da 1. maj er en "fridag" for en del i erhvervslivet, så kan vi ikke gennemføre en Blå Mandag uden mange aflysninger.

Kirkerne/præsterne har planlagt konfirmationerne efter 2 forhold, nogle i forhold til påsken og andre i forhold til kalenderen. dette bevirker at der er stor forskel, fra år til år, hvor mange konfirmander der er til de enkelte BLÅ MANDAGE.

Ligeledes er der mange steder hvor der er uoverensstemmelse mellen skoledistrikter og sogne. Dette bevirker at, der er skoler som har op til 7 forskellige konfirmationsdage i samme klasse og derfor har flere kommuner/områder lavet én følles BLÅ MANDAG, så vores prognose tal for disse 2 dage er et maksimum antal.

Det kan bl.a. nævnes at:

  • At en lille gruppe konfirmander til aftenfest er langt fra optimalt.
  • Der vil være flere arrangører end konfirmander, da vi forventer omkring 50 aktiviteter og aktiv medvirken fra ca. 300 personer.
  • Vi har frivillige/foreninger og virksomheder, der bruger ret så store ressourcer
    (både tid / økonomi /feriedage) for at give konfirmanderne en god dag - enkelte har meldt tilbage at det ikke er tilfredsstillende at stille med ressourcer/mandskab for en lille gruppe.

Ovenstående bevirker at det absolutte minimums planlægnings deltagerantal ikke er nået (pr. 1 september. 2017) for d. 9. og 16. april 2018.

Ovenstående er årsag til at der ikke kan arrangeres ESBJERG BLUE ACTION CARD på disse dage.


VI BEKLAGER DENNE UDVIKLING OG KAN DESVÆRRE KUN HENVISE TIL DE ØVRIGE BLÅ MANDAGE MED ESBJERG BLUE ACTION CARD.

2. HVEM KAN / SKAL BESTILLE KORTET ??

Vi anbefaler at man undersøger i klassen hvem der gerne vil holde BLÅ MANDAG i Esbjerg og BESTILLER KLASSEVIS, så der ikke kommer til at "mangle" en eller flere elever.

Herefter aftaler forældre / lærer / forældreråd etc. hvornår og hvem der koordinerer indsamling af penge samt oplysninger (navn, fødselsdata og mobiltelefon nr. og evt. e-mail adresser) på alle eleverne.

Når dette er gjort, så bestilles ESBJERG BLUE ACTION CARD her på hjemmesiden under "TILMELD DIG HER"

3. HVORDAN BETALES ESBJERG BLUE ACTION CARD ??

Når tilmeldingen, i vinduet "TILMELD DIG HER" er gennemført vil du få en liste over de tilmeldte elever. Når du klikker på OK, så ledes der videre til betalingsmodulet.

Her er der mulighed for at vælge betalingsform.

Enten med:

  • DANKORT(anbefales), - OBS IKKE Mastercard Debet og andre kort!
  • FI indbetaling (bankoverførsel)

Når betalingen ER gennemført, så vent venligst mindst 5 sek. før betalingsvinduet lukkes - selv om du får en returmelding på at betalingen ER gennemført (der kan gå nogle sekunder fra at NETS har registreret betalingen og til vi får en godkendelse)

Herefter fremsendes en kvittering direkte til den benyttede E-mail adresse med påtegningen IKKE BETALT og når betalingen er godkendt/gennemført, så modtager der en kvittering med påtegnelsen BETALT.

I kvitteringen er der et link (lang blå linje) som linker direkte til DIN ordre i databasen.

OBS !!!! Der kan gå op til et døgn før din ordre er registreret som BETALT !(Vi dobbeltkontrollerer alle ordre manuelt)

4. HVAD KOSTER DE ENKELTE "BETALINGSAKTIVITETER" ??

ESBJERG BLUE ACTION CARD 2018 har nogle aktiviteter som koster en "BLÅ PRIS" og godt 3/4 af ALLE aktiviteterne er GRATIS/INKLUDERET med ESBJERG BLUE ACTION CARD 2018

Priserne på de enkelte aktiviteter, som koster en "BLÅ PRIS" er ikke endeligt fastlagt d.d.

Prislejet er fra 5 kr. til 95 kr.

(Evt. Helikopterflyvning dog 400-500 kr)

Det er muligt at benytte de 3 dyreste aktiviteter, købe ESBJERG BLUE ACTION CARD (Inden 31/12 2016) og købe en Burger/pizza el. lign for i alt omkring 600 - 650 kr.
(Helikopterflyvning dog undtaget)

Priserne står i programmet og i "BLUE PLANNER" som bliver udsendt direkte til skolerne ca. 14 dage før den BLÅ MANDAG. "BLUE PLANNER" kan benyttes når deltageren har modtaget kortet.

5. HVORNÅR MODTAGER KONFIRMANDERNE "BILLETTERNE" ??

Vi udsender kort, brochurer og kuponhæfter ca. 14 dage før den aktuelle BLÅ MANDAG direkte til skolerne. Årsagen hertil er at,da vi tidligere udsendte materialerneca. 3 uger før den aktuelle BLÅ MANDAG, så oplevede vi at mange deltager havde forlagt/glemt/mistet mistet kortet.

Derfor udsendes materialerne direkte til SKOLERNE ca. 14 dage før den aktuelle BLÅ MANDAG

 

 

mister materialer hvis vi udsender privat og tidligere end 14 dage før den aktuelle BLÅ MANDAG.

Musikhuset Esbjerg